Nem komolyan a kreativitásról...

Címkék: kép étkezés

2012.09.19. 23:54

Egy kis konyhai vallomás:

Születése óta haspók fiam (gyakorlatilag az első szava a süti volt - és ez sajnos nem vicc), úgy 2 éves kora körül - állitólag menetrendszerűen - megreformálta az addig mesébe illő táplálkozási szokásait. Az újdonságokat egy az egyben elutasitotta, korábbi lieblingjeit (a joghurtot, a banánt, minden zöldséget a borsó kivételével, hiszen az gurul) tiltólistára tette, néhány Nagy Kedvencnek (igen, igy, nagybetűvel) viszont olyan vehemens és elhivatott mecénásává vált, hogy vannak napok, mikor egész nap csak ezeket falná.

Ma miután meguntam, hogy reggeli és ebéd után uzsonnára is szökőt kért, cselhez folyamodtam és úgy döntöttem, ezúttal megpróbálom a vizuális ingerek segitségével megfogni a kis zsiványt és nekiálltam az otthon lévő alapanyagokból egy olyan szemet gyönyörködtető gyümölcstálat varázsolni, amilyeneket a fészbuk tanúsága szerint mások hat-nyolc gyerek meg két fél állás mellett csak úgy hobbiból kiráznak a kisujjukból. (Ilyen módon láttam én már eperszemekből nyuszikát; görögdinnye szeletekből baglyot; avokádóból mackót és szalmából egeret...)

Mit sem törődve hát a Ded egyre erőszakosabbá és riadtabbá váló szökőzésével (időnként azért megkockáztatott egy-egy félénk Mazso? kérdést is, hiába, eltanulta tőlem, hogy mindig, a legvészterhesebb körülmények között is kell alternativát adni), beharapott alsó ajakkal szeleteltem a banánt, vagdostam az almát, járt a kezem, mint a motolla, miközben a szemeim előtt ott lebegett valami csodálatosan ötletes, valami 2,5 éves aggyal is ellenállhatatlan kompozició, amihez éppen már csak egy kis pirosra lett volna szükségem... és ekkor elkövettem azt a balga hibát, hogy kinyitottam a hűtőt, aminek középső polcán, természetesen legelöl ott kacérkodott az a szégyentelen szőlő, amit megpillantva a Kis Drágám újabb támadásba lendült és végső kétségbeesésében azt kurjantotta felém: SZÖKŐŐŐŐ, KÉREEEEE!

Leesett állal kaptam ki egy szem kopasz barackot az ominózus doboz szőlő mögül, automatikus mozdulatokkal szedtem ki a magját, szeleteltem belőle kis szájat és közben azon tűnődtem, milyen kreativ és a szó jó értelmében manipulativ ez a Csepp Ember, ha eddig a "kérek" mindig "tessék" volt, de most, hogy vészhelyzet esete forgott fenn, életében először kimondta az eddig oly sokszor hiába várt kérem-et a tessék helyett...
Hiába, ez már egy új generáció. Tudnak időziteni. A művemet megszemlélve pedig csak remélni tudom, hogy a "Hass, alkoss, gyarapits" középső parancsát illetően messze túl fog tudni szárnyalni:

A minta:

293149_10151181152906204_256960913_n.jpg

A saját verzió:

P9190114.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://leplezetlenul.blog.hu/api/trackback/id/tr114789279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xerxe 2012.09.20. 09:33:37

Na és mi lett a végeredmény? :D

Leplezetlenül 2012.09.20. 09:43:56

Most mondhatnám, hogy peeeersze, igy megette, de nem. :)
Miután közölte, hogy PAPA (már hogy őt látja a tányéron), evett egy szelet almát és egy darabka banánt, majd újra kezdte a szökőzést...
süti beállítások módosítása